Strona główna

Poleć znajomym

Drukuj
Jeżeli chcesz otrzymywać informację o nowych szkoleniach wpisz swój adres
e-mail


„Efektywność Marketingu Poziom II – Controlling narzędzi marketingu – mix na rynkach B2B, B2B i usług ‘’

Termin szkolenia:  do uzgodnienia
 
Program warsztatów:
 
Dzień  1

Gra SALES MANAGEMENT

Szkolenie ma charakter warsztatowy poprzez rywalizację w grze symulacyjnej, uczestnicy nabywają praktyczną wiedzę i umiejętności z zakresu realizacji planów sprzedaży i odpowiedniego dopasowania narzędzi marketingowych do sytuacji rynkowej
  1. Pierwszy etap symulacji - wprowadzenie do gry strategicznej
    • podział na drużyny, poznanie reguł symulacji
    • opracowanie rocznych planów sprzedaży i planów dostaw
  2. Drugi etap symulacji - I trymestr
    • opracowywanie tras handlowych i diagnoza potrzeb klientów
    • ocena efektywności działań - rachunek zysków i strat
  3. Trzeci etap symulacji - II trymestr
    • zarządzanie w sytuacji zwiększonego poziomu zapasów
    • umiejętność wykorzystania zwiększonego popytu w sezonie sprzedażowym
  4. Czwarty etap symulacji - III trymestr
    • rywalizacja rynkowa w sytuacji zamykania planów sprzedaży
    • wyniki rywalizacji i najważniejsze wnioski


Dzień 2 
 
Mierzenie efektywności narzędzi marketing-mix (case-studies)

W drugim dniu szkolenia uczestnicy na podstawie analizy case-studies z różnych sektorów (B2B, B2C, usługi) oceniać będą wykorzystanie różnych narzędzi marketing-mix do zwiększania efektywności działań rynkowych.
 
  1. Wnioski z symulacji SALES MANAGEMENT
    • czynniki sukcesu poszczególnych drużyn
    • najważniejsze wnioski strategiczne – znaczenie powiązania narzędzi marketing-mix
    • elementy sukcesu mierzenia sukcesów na rynku B2B w porównaniu z B2C
  2. Strategiczny controlling produktu
    • wskaźniki dotyczące oceny rynkowej marki
    • diagnoza portfela produktów (techniki w Excelu)
    • metody portfelowe diagnozy produktu (techniki w Excelu)
    • rekomendacja strategii produktu na podstawie SWOT i metod portfelowych
  3. Controlling dystrybucji
    • diagnoza lokalizacji
    • ocena pozycji produktu na półce i rotacji produktu
    • całościowa ocena działań dystrybucyjnych
  4. Controlling polityki cenowej
    • metody badań cenowych
    • psychologiczne aspekty monitoringu cen
    • zarządzanie wzrostami i obniżkami cen
  5. Strategiczny controlling komunikacji marketingowej
    • diagnoza sytuacji komunikacji marketingowej
    • najważniejsze wskaźniki mediowe
    • pomiar skuteczności i efektywności reklamy
    • diagnoza działań w zakresie PR i promocji sprzedaży
    • wybrane case-studies porażek i sukcesów w komunikacji marketingowej
 
Trener
 
Michał Dziekoński - marketer-praktyk, konsultant i trener - koordynuje od strony merytorycznej programy the Chartered Institute of Marketing w Grupie Questus, prowadząc m.in. zajęcia z bloków: Marketing Research and Information oraz Marketing Management in Practice. Z marketingiem związany jest od samego początku kariery zawodowej –aktualnie jako Chief of Marketing Section w jednej z większych firm, gdzie odpowiada za marketing strategiczny i międzynarodowy. Zawodowo zajmuje się przede wszystkim opracowywaniem strategicznych planów marketingowych, badaniami marketingowymi na szczeblu strategicznym, kontrolą eksportu oraz zarządzaniem ryzykiem strategicznym a także projektami wejścia na nowe rynki międzynarodowe. Michał Dziekoński jest absolwentem Katedry Marketingu Akademii Ekonomicznej  w Katowicach, przez krótki czas pełnił funkcję asystenta w Katedrze Badań Rynkowych i Marketingowych AE Katowice, a w latach 2002-2003 ukończył program the Advanced Certificate in Marketing (kurs CIM na poziomie zaawansowanym), jako pierwszy w Polsce zdając cztery egzaminy w jednej sesji. Uczestniczył dodatkowo
w miesięcznym programie Marketing Training w Siemens Westinghouse w Orlando (Floryda, USA), ukończył także program trenerski i studia podyplomowe z zakresu zarządzania zespołami organizowany przez firmę Training Partners i szkołę GWSH.
W projektach szkoleniowych jest zwolennikiem aktywnych metod szkolenia – m.in. warsztatów z planów marketingowych w Excelu i autorskich gier strategicznych Marketing Game oraz Research Project. Jest współautorem książki Wskaźniki marketingowe – pierwszego w Polsce praktycznego przewodnika po narzędziach kontroli działań marketingowych. Systematycznie publikuje także w czasopismach marketingowych, przede wszystkim w miesięczniku Marketing w Praktyce, a od 2005 roku jest ekspertem i autorem pytań z zakresu marketingu w konkursie „Grasz  o staż”.
 
Koszt udziału w szkoleniu:
do uzgodnienia

Cena obejmuje:
Udział w szkoleniu, materiały drukowane, certyfikat uczestnictwa, lunch, kawa/herbata/napoje/przekąski w przerwach



Copyright © pro | consulting Od 27.10.2006 r 264129 osób odwiedziło tą stronę.