Strona główna

Poleć znajomym

Drukuj
Jeżeli chcesz otrzymywać informację o nowych szkoleniach wpisz swój adres
e-mail


TRAIN THE TRAINER - czyli jak efektywnie szkolić innych
 
Termin szkolenia: do uzgodnienia
 
Program Szkolenia:
  1. Umiejętność uczenia się w oparciu o doświadczenia
  2. Informacje zwrotne
  3. Proces interakcji
  4. Aktywne słuchanie
  5. Proces efektywnego uczenia
  6. Umiejętność poszukiwania istoty problemu
  7. Rozwiązywanie problemów
  8. Oddziaływanie na innych
  9. Pozytywne oddziaływanie
 
Zakres tematyczny:
  1. Wprowadzenie celów i tematyki - analiza potrzeb uczestników, techniki uzgadniania celów, kontrakt i jego egzekwowanie, budowanie autorytetu prowadzącego.
  2. Narzędzia przekazu – prezentacje i materiały (jak je tworzyć, jak przekazywać), interaktywna prezentacja - aktywizacja uczestników, pytania, ćwiczenia, quizy.
  3. Przegląd technik szkoleniowych - podejście podawcze i rozwojowe; wykład, studium przypadku, ćwiczenia i warsztaty, metoda projektowa.
  4. Zachowania prezentera/trenera - mowa ciała, postawy, intonacja, gesty, praca z pomocami naukowymi, sterowanie uwagą i aktywnością uczestników.
  5. Zachowania słuchaczy - oznaki koncentracji i dekoncentracji; mechanizmy obronne i emocje, interakcje indywidualne i grupowe, role grupowe - gwiazdy, opozycjoniści, mądrale, śpiochy.
  6. Trudne sytuacje - niezrozumienie, opóźnienia, brak dyscypliny, wątpliwości słuchaczy.
  7. Metody ewaluacji prezentacji/szkolenia - ocena efektów w kontekście celów, poznawanie (rozpoznawanie) wrażeń uczestników, ocena efektywności prezentera, osobiste korzyści słuchaczy.
  8. Procesy uczenia się: zróżnicowane sposoby przyswajania wiedzy, cykl uczenia się, bariery ograniczające skuteczność uczenia, szczególna rola uczenia się przez doświadczenie;
  9. Psychologiczne podstawy funkcji trenera - mechanizmy wpływu społecznego i proces zmiany postaw indywidualnych i grupowych, implikacje koncepcji dysonansu poznawczego, budowanie "związków mentoringowych" jako relacji psychologicznych;
  10. Sprzężenie zwrotne (feedback) jako podstawa realizacji funkcji trenera ;
  11. Psychologiczne źródła potencjalnych porażek trenera.
 
Przedstawiony powyżej program ma układ merytoryczny. Natomiast samo szkolenie realizowane będzie w sposób problemowy. Oznacza to, że w trakcie omawiania zadań indywidualnych                            i zespołowych, trener – obok omawiania tematu kluczowego – będzie nawiązywał do innych tematów w zależności od potrzeb i sytuacji.
 
 
Prowadzący
Izabella Gielnicka Trener, doradca. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej, menedżerskie doświadczenie zdobyła m.in. w Krajowej Izbie Gospodarczej (na stanowisku: główny specjalista ds. programów zagranicznych) i Wirtualnej Internetowej Akademii Biznesu (na stanowisku: Dyrektor ds. Programowych); Były trener Krajowej Izby Gospodarczej przy programie PHARE. Prowadzi własne, autorskie zajęcia z zakresu zarządzania i zarządzania międzynarodowego. Doradzała i szkoliła m.in. Kredyt Bank, zarząd Mostostalu Zabrze, Żagiel S.A.,PTK Centertel, British & American Tobacco, Ernst & Young -D. Janczak i Wspólnicy, Nissan Poland Ltd., Sołtysiński Kawecki & Szlęzak, Doradcy Prawni, Jabil Sp. z o.o., Merck S.A. Zawodowa specjalizacja: szeroko rozumiane komunikowanie się przedsiębiorstwa z otoczeniem: kultura organizacyjna, techniki sprzedaży; komunikacja interpersonalna związana z odpieraniem argumentów, radzeniem sobie z agresywnymi pytaniami.
 
Koszt udziału w szkoleniu:
do uzgodnienia
W ramach szkolenia oferujemy:
udział w szkoleniu, materiały drukowane, certyfikat uczestnictwa, lunch, kawa/herbata/napoje/przekąski w przerwach.
 



Copyright © pro | consulting Od 27.10.2006 r 264075 osób odwiedziło tą stronę.