Strona główna

Poleć znajomym

Drukuj
Jeżeli chcesz otrzymywać informację o nowych szkoleniach wpisz swój adres
e-mail


KOMUNIKOWANIE SIĘ I ZARZĄDZANIE KOMUNIKOWANIEM SIĘ W FIRMIE
 
Termin szkolenia: do uzgodnienia
 
Program szkolenia
 
Dzień 1.
  1. Komunikowanie się a praca menedżera
    1. rola komunikowania się w zarządzaniu
    2. proces komunikowania się organizacyjnego i co z tego wynika dla firmy
    3. dlaczego menedżer musi umieć mówić (i co to znaczy) i znać znaczenie komunikacji w firmie.
  2. Formy komunikacji interpersonalnej
    1. komunikacja ustna
    2. komunikacja pisemna
    3. sieci komunikacyjne
    4. formy komunikowania się a efektywność działania firmy i sposoby jej mierzenia.
  3. Diagnoza stanu istniejącego w firmie czyli jakie znaczenie ma audyt komunikacyjny
    1. analiza obiegu dokumentacji w firmie i procedur z tym związanych
    2. analiza poziomu zrozumienia oficjalnych i standardowych pism obowiązujących w firmie.
    3. analiza grup formalnych i nieformalnych w firmie pod względem komunikacyjnym (wraz z aspektem kultury organizacyjnej, z którą komunikacja zarówno formalna jak i nieformalna jest ściśle powiązana)
  4. Co zrobić z wynikami audytu?
    1. wnioski i co dalej?
    2. skala zmian komunikacyjnych w firmie w firmie, trwałość postaw wobec uczenia się i zmian,
    3. dotychczasowa komunikacja w firmie a poziom aktywności pracowników wobec nadchodzącej i rozwijającej się zmiany organizacyjnej w firmie – rozmiary wsparcia społecznego, typy mobilizacji psychicznej pracowników a przełamywanie oporów wobec zmian
    4. rola komunikacji w procesie zmiany w komunikacji w firmie
    5. zarządzanie procesami kontroli komunikacji organizacyjnej czyli jak nie wrócić do utartych schematów - opracowanie skutecznych systemów kontrolnych.
Dzień 2.
  1. Wewnętrzne public relations
    1. znaczenie public relations „do wewnątrz” – działania proaktywne i w sytuacjach kryzysowych
    2. rola zarządzania informacją a przygotowanie do zmian w firmie
    3. rola kultury organizacyjnej i wizerunku firmy w procesie zmian
    4. komunikowanie się z różnymi grupami odbiorców w poszczególnych fazach zmian - metody i techniki, efektywność
  2. Poprawa skuteczności komunikowania się w przedsiębiorstwie
    1. bariery w komunikowaniu się
    2. przezwyciężanie barier w komunikowaniu się – „programy naprawcze”
    3. rola poszczególnych komórek organizacyjnych w przezwyciężaniu barier komunikacyjnych
  3. Zarządzanie komunikowaniem się w przedsiębiorstwie - podsumowanie
    1. formalne systemy informacyjne
    2. komunikowanie się w sytuacjach kryzysowych, w sytuacjach zmian organizacyjnych (restrukturyzacja, prywatyzacja, reorganizacja)
    3. wykorzystywanie nieformalnych kanałów komunikacyjnych w przedsiębiorstwie.
Prowadzący:
Izabella Gielnicka - trener, doradca. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej, menedżerskie doświadczenie zdobyła m.in. w Krajowej Izbie Gospodarczej (na stanowisku: główny specjalista ds. programów zagranicznych) i Wirtualnej Internetowej Akademii Biznesu (na stanowisku: Dyrektor ds. Programowych); Były trener Krajowej Izby Gospodarczej przy programie PHARE. Prowadzi własne, autorskie zajęcia z zakresu zarządzania i zarządzania międzynarodowego. Doradzała i szkoliła m.in. Kredyt Bank, zarząd Mostostalu Zabrze, Żagiel S.A.,PTK Centertel, British & American Tobacco, Ernst & Young - D. Janczak i Wspólnicy, Nissan Poland Ltd., Sołtysiński Kawecki & Szlęzak, Doradcy Prawni, Jabil Sp. z o.o., Merck S.A. Zawodowa specjalizacja: szeroko rozumiane komunikowanie się przedsiębiorstwa z otoczeniem: kultura organizacyjna, techniki sprzedaży; komunikacja interpersonalna związana z odpieraniem argumentów, radzeniem sobie z agresywnymi pytaniami.

Koszt udziału w szkoleniu:
Cena promocyjna przy zgłoszeniu więcej niż 2 osób.

W ramach szkolenia oferujemy:
udział w szkoleniu, materiały drukowane, certyfikat uczestnictwa, lunch, kawa/herbata/napoje/przekąski w przerwach.




Copyright © pro | consulting Od 27.10.2006 r 264123 osób odwiedziło tą stronę.