Strona główna

Poleć znajomym

Drukuj
Jeżeli chcesz otrzymywać informację o nowych szkoleniach wpisz swój adres
e-mail


TECHNIKI SPRZEDAŻY

W warunkach szybko zmieniających się realiów rynkowych i wciąż nasilającej się walki konkurencyjnej sprzedaż nie ogranicza się już jedynie do przekonania potencjalnego klienta do zakupu, lecz staje się formą partnerskiego doradztwa, z którego klient powinien wynieść przeświadczenie, że nasz produkt jest tym, którego rzeczywiście potrzebuje. Staje się to o tyle trudniejsze, że wymagania i oczekiwania klientów nieustannie wzrastają. Nie wystarczy już poprawnie zidentyfikować prawdziwe potrzeby klienta, lecz świadomie wykorzystywać techniki dostarczania klientowi prawdziwych, poszukiwanych przez niego wartości.
 
Adresatami szkolenia są osoby zajmujące się szeroko pojętą sprzedażą i obsługą klienta w firmie. Program seminarium jest zbudowany tak, aby przedstawić i ułatwić jego uczestnikom praktyczne przyswojenie polecanych zachowań, dających firmie sprzedaż swoich produktów i usług, a klientom tak cenną wartość jak zadowolenie. W programie znajdują się ćwiczenia praktyczne, których znaczenie jest tutaj szczególnie ważne. Szybkie reagowanie na bardzo różne sytuacje i różnych klientów wymaga konkretnych umiejętności, które można skutecznie posiąść jedynie wtedy, gdy prowadzi się odpowiedni trening.
 
Proponowane metody dydaktyczne są nastawione na bardzo praktyczne trenowanie poszczególnych technik obsługi klientów. Tymi metodami są m.in.:
  • odgrywanie scen handlowych rejestrowanych techniką video i następnie analizowanych
  • uczestnictwo w testach dotyczących konkretnych zachowań handlowych
  • wykład nastawiony na interakcyjną wymianę informacji angażujący uczestników do wypowiadania się, określania problemów i prezentowania własnych pomysłów

Termin szkolenia: do uzgodnienia

Opis szkolenia:
 
Dzień 1. (godz. 10:00) 
  1. Planowanie sprzedaży
  2. Przygotowywanie się do codziennej pracy i spotkań z klientami
  3. Nawiązywanie kontaktu z klientem
    1. rola pierwszego wrażenia
    2. metody nawiązywania kontaktów
    3. komunikacja interpersonalna
      • język ciała (polecane i „zakazane” zachowania handlowe)
      • komunikowanie werbalne (sposób mówienia i język handlowca)
  4. Techniki badania potrzeb klientów - sondowanie
    1. umjętność stawiania pytań
    2. umiejętność aktywnego słuchania
    3. obserwacja klienta
  5. Przedstawianie oferty produktowej
    1. prezentacja produktów oparta na korzyściach dla klienta
    2. kontrolowanie prezentacji – istotne zasady
    3. język werbalny i niewerbalny pracownika
  6. Elementy negocjacji i manipulacji w handlu
    1. umiejętność zachowania się w sytuacjach konfliktowych
    2. metody odpowiadania na obiekcje
    3. jak mówić „nie” klientom
    4. postępowanie z trudnymi klientami
  7. Zakończenie kontaktu z klientem
    1. rozpoznawanie gotowości klienta do zakupu
    2. dopinanie sprzedaży
    3. pozostawienie dobrego wrażenia

Prowadzący:
dr Mariusz Trojanowski 

Adiunkt w Katedrze Marketingu Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
 
Absolwent Zarządzania UW, stypendysta Harvard Business School (Colloquium on Participant-Centered Learning) w USA oraz Uniwersytetu RUCA w Antwerpii, w czasie którego współpracował z Direct Marketing Research Center w Gandawie. Ukończył „Postgraduate Training for Management Programme” w Centrum Kształcenia Menedżerów w Warszawie.
 
Praktykę konsultacyjną z zakresu marketingu rozpoczął w 1992 roku w międzynarodowym zespole International Team for Company Assistance w Warszawie. Od tego czasu kontynuuje prace szkoleniowe i doradcze w obszarze marketingu, marketingu bezpośredniego i sprzedaży.
 
Specjalizuje się w marketingu usług i jego narzędziach BTL-owych (głównie marketing bezpośredni i jego instrumenty), prezentacjach firmowych, technikach handlowych i obsłudze klienta oraz w budowie strategii marketingowych i PRowych.
 
Jest członkiem Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego oraz członkiem Rady Konsultantów wydawnictwa Wiedza i Praktyka.
 
Wybrani klienci to mi.in.: Bank Śląski, Raiffeisen Bank, Pekao S.A., PKO BP, PZU, Warta, Goodyear Dunlop Polska, Orbis, Commercial Union, LOT, PKN Orlen, Ministerstwo Gospodarki, Bertlelsmann Media, Bayer AG, Hortex, ABB, Scania, TBM Toshiba i inni.
 
Koszt udziału w szkoleniu:
do uzgodnienia

W ramach szkolenia oferujemy:
udział w szkoleniu, materiały drukowane, certyfikat uczestnictwa, lunch, kawa/herbata/napoje/przekąski w przerwach.



Copyright © pro | consulting Od 27.10.2006 r 264079 osób odwiedziło tą stronę.